Bali, Roadtrip & Valborg - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Reijnen - WaarBenJij.nu Bali, Roadtrip & Valborg - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Reijnen - WaarBenJij.nu

Bali, Roadtrip & Valborg

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Mei 2014 | Australië, Perth

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag heb geplaatst, maar het leek me wel weer een tijd voor een update. Waar moet ik beginnen...

Zoals ik in mijn laatste reisverslag al schreef hadden Jamie en ik het spontane idee om een 'weekendje' naar Bali te gaan. Want eerlijk is eerlijk, een weekendje Bali klinkt toch veel beter dan een weekendje naar een hutje op de hei in de regen? Bali is een van de favoriete bestemmingen voor mensen uit Perth, het is zonnig en vooral goedkoop. Al snel sloten Cassandra en Sophie zich bij ons aan, 2 Canadese meiden die ook in mijn college wonen, en die een weekendje naar Bali ook wel zagen zitten. Zo gezegd, zo gedaan. 2 dagen voor vertrek boekte we de tickets en de hotels en voor we het wisten zaten we al in het vliegtuig naar Depensar. Hoewel Perth een van de meest geïsoleerde steden van de wereld is waren we binnen 3.5 uur in Bali en in een totaal andere wereld. Ik keek mijn ogen uit in de taxi naar ons hotel in Kuta, ook al was het nacht. We kwamen aan bij ons hotel en het was nog warmer en vooral veel vochtiger dan in Perth. De volgende dag gingen we op pad. We trakteerde onszelf op een heerlijk (en goedkoop!) ontbijt en struinde de markt af. Kuta square is te vergelijken met elke willekeurige bazaar in Turkije. Overal nep kleding, 'echte' Ray-Bans en verkopers die je die zooi willen aansmeren. Ik ging op zoek naar een shirt voor Richie en raakte Jamie, Sophie en Cassandra uit het oog. Zij mij ook helaas. Daar stond ik dan als Westers meisje, midden op de markt in Kuta waar alles op elkaar lijkt, zonder bereik op mijn telefoon. Zoals sommige misschien wel weten is mijn richtingsgevoel niet top maar gelukkig kwam ik na 10 minuten een punt tegen dat ik kende en lukte het me om de weg terug te vinden naar het hotel. Ik gokte dat de meiden vanzelf wel terug zouden komen omdat ze me toch niet zouden kunnen vinden op de markt. En gelukkig kwamen ze terug en waren blij om mij chillend op de ligbedden aan het zwembad aan te treffen. Eind goed, al goed dus. De rest van de dag hebben we aan het strand en het zwembad gelegen, naar de Spa gegaan (kost daar geen drol) en 's avonds gingen we lekker uiteten. De dag erna hebben we weer heerlijk aan het zwembad gelegen en daarna vertrokken we naar Ubud. Een ander plaatsje in Bali. Paradijs vond ik het! We verbleven in prachtige bungalows. We besloten om naar de Monkey Forrest te gaan. Een heel groot park met overal apen. We waren nog geen halve minuut en de eerste aap bestormde en beklom Jamie al om haar bananen te grijpen. Ik piste bijna in mijn broek van het lachte. Overal waren apen en een van de mannen die daar werkte gaf ons wat crackers om de apen te lokken. Binnen no-time beklommen de apen ons. Ik vond het geweldig. Apen lijken echt op mensen en zijn slim. Na ons avontuur tussen de apen gingen we uiteten en naar een bar. De volgende dag was helemaal volgepland. We namen een taxi en bezochten een rijstveld, een coffee farm en een tempel. Alles was ontzettend mooi en indrukwekkend. We beklommen het rijstveld en ik heb de duurste koffie van de wereld, Kopi Luwak, geproefd op de coffee farm. Deze is namelijk gemaakt van rode koffiebessen die een Loewak (katachtige) opeet. De bessen blijven intact tijdens te vertering en worden daarna uit de ontlasting van de Loewak gevist en grondig gewassen. De kans om dat te proeven kon ik natuurlijk niet laten schieten en de koffie smaakte heel goed. Na deze volledige dagtrip gingen we uiteten en vroeg naar bed, want we moesten om 2 uur 's nachts weer uit de veren om een actieve vulkaan te gaan beklimmen en de zonsopgang te bekijken. Dit is waarschijnlijk een van de gaafste dingen die ik ooit in mijn leven heb gedaan. Na een stevige klim van ongeveer 2 uur in het donker kwamen we aan op de top van de vulkaan. Na een half uurtje begon de zon op te komen. Ondanks dat het bewolkt was, was het uitzicht a-dem-be-ne-mend! Nadat we terug kwamen bij de bungalows, rond een uurtje of 9, hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen en natuurlijk weer naar de spa gegaan en heerlijk uitgegeten. De volgende dag zat onze mini vakantie er alweer op en keerde we terug naar Perth.

In Perth moest ik weer gewoon naar de uni, maar keek ik stiekem alweer uit naar mijn volgende trip. Namelijk onze roadtrip aan de Westkust van Australie tijdens de studybreak. Hier heb je namelijk geen meivakantie, maar Easterbreak. Josh, Karen, Jamie en ik hadden samen een camper gehuurd om naar Coral Bay te rijden. Twee weken geleden was het dan eindelijk zo ver. Josh en ik haalde de camper op op donderdag en vrijdagmorgen begon de trip. Alleen Josh en ik mochten rijden en we zouden om de beurt rijden. Onze eerste stop: the Pinnacles, een woestijn met reusachtige stenen. Het rijden ging me goed af en al snel was ik gewend aan het links rijden. Heel moeilijk kon het ook niet zijn, want het is vooral uren en uren aan snelweg dwars door de Outback met alleen zand, bomen en struiken om je heen. Aangekomen in Geraldton, waar we de eerste nacht kampeerde, zetten we ons kamp op en genoten we van de goon, elkaars sterke verhalen en pasta. De volgende dag gingen we weer op pad om te eindigen in Kalbarri, we bleven hier 2 dagen en hebben gekanood in Kalbarri National Park (Prachtig!), gehiked aan de kust, gezwommen en ge-BBQ-t aan de kust. Daarna gingen we door naar Denham om dolfijnen te zien in het nabijgelegen Money Mia. Onderweg stopte we bij de Stromatolites en Shell beach. Na een nacht in het mega kleine Denham met als top attractie de rotonde, gingen we door naar Coral Bay. Coral Bay is prachtig. Een heel klein camping stadje direct aan de zee in the middle of nowhere maar vooral bekend vanwege het Ningaloo Reef (enorm koraalrif dat nog niet zo erg aangetast is als het Great Barrier Reef in het oosten). Josh's ouders en broertje en zusje stonden op dezelfde camping en we hebben samen gegeten. Verder namen Josh's vader en broertje Jamie en mij mee op een snorkeltrip met een kayak. Het snorkelen was echt geweldig en zo mooi. De morgen erna gingen we nog een keer op een snorkeltrip omdat de kans dan groter zou zijn om schildpadden te zien. En ja hoor, we hadden geluk. We zagen verschillende schildpadden, prachtige vissen en zelfs ongevaarlijke haaien! Het was zo indrukwekkend! Verder hebben we veel aan het strand gelegen, gechillt op de camping en de plaatselijke bar bezocht. Na 3 nachten moesten we helaas weer aan onze weg terug naar Perth beginnen. We verbleven nog 1 nacht in Carnarvon waar we fish en chips aten tijdens de sunset en daarna de One Mile Jetty bewandelde. De dag erna reden we weer terug naar Perth. Het was echt geweldig. Menig backpacker slaat de Westkust van Australie over en ik denk dat het totaal onterecht is want ik het zoveel mooie dingen en plekken gezien.

Daarna was het weer back to reality. Ik had namelijk een mid-semester examen afgelopen zaterdag, ja, je leest het goed, zaterdag, kennelijk heel normaal hier. Maar eerst moest er nog iets anders gevierd worden. Helaas geen koningsdag, maar Valborg. Een of andere gekke, Zweedse studententraditie, die eigenlijk gewoon een slecht excuus is om te feesten. Het hoogtepunt van de dag was de champagnefontein, waar iedereen elkaar helemaal onder spuit met champagne. Top idee!

Zoals misschien al blijkt vind ik het echt heerlijk hier, maar stiekem begint het nu ook echt te kriebelen om te gaan reizen en de rest van Australie te zien. Maaaaaaaar, eerst komen pap, mam en Ella. Enorm veel zin in! Kan niet wachten om ze weer te zien en ze deze fantastische plek te laten zien! Verder gaan Carissa, vriendinnetje uit Amerika, en ik deze week onze plannen vastzetten om samen een maand door de Eastcoast te trekken. En zelfs dan is de pret niet over, want Martine en en ik hebben onze tickets geboekt. 20 juni vlieg ik van Cairns naar Bangkok en met tinie te meeten en samen 3.5 week door Thailand te reizen. Allemaal geweldige dingen in het vooruitzicht. En ohja, dit weekend ga ik waarschijnlijk op een fietstrip naar Mandurah, plaatsje dichtbij Perth, om naar een National Park te gaan en op een dolfijnencruise.

In alle tussentijd vermaak ik me hier prima, ik heb nog een miljoen andere dingen gedaan en dan ben ik de helft waarschijnlijk nog vergeten, maar mijn vingers zijn moe. Ik besef me steeds meer dat het einde van mijn verblijf hier nadert, maar daar wil ik nog niet te veel aan denken. Het voelt hier nu echt als thuis.

Ik hou jullie op de hoogte!
Cheers, Hossa en Alaaf.

Liefs,
Sanne

  • 06 Mei 2014 - 19:49

    Margot:

    Hoi Sanne,

    Wat weer een schitterende beschrijving van al jou avonturen daar down under. Wij wensen jou nog heel veel plezier in Australie en nog een beetje studeren om daarna heerlijk te genieten van de trip door de oostkust. Ook heel veel plezier in Thailand. Let goed op jezelf en elkaar. We zien je wel weer als je weer een keertje in Reuver bent.

    Alphons en Margot

  • 06 Mei 2014 - 19:56

    Teun:

    Sjat! Wat maakse mich toch geweldige dinger mit!
    Bun wel un bietje jaloers!
    Maar leas de verhaole met
    Veul plezeer en ben ontzettendblie detse t doa nao dien zin hebs!
    Ich haop weer sjnel get van dig te huure!
    En begin dich toch wel te misse!! :(

    Dieke kus,,
    Twan.

  • 07 Mei 2014 - 08:58

    Miriam:

    Lekker Sanne.
    Doe zuus nog uhns get van de wereld, heerlijk om dien verhaole te laeze.
    Wat hubse trouwens met dien examen gemaakt??? Ig nim aan geslaagd.
    Wanneer kumpse truuk en weer uhn aete?
    Maak der nog uhne geweldige tied van dao en doot pap en mam en Ella de groetjes asse ze komme.
    Dieke xxx vanoet Beesel

  • 07 Mei 2014 - 08:58

    Malou:

    Haaa sjatteke!
    Wauw wat een verhoal alweer! Echt fantastisch haha. Ich bun super jaloers en ken neet wachten tot ich doa ooit allemoal hean ken want de maaks mich ranzend enthousiast! Alvast heel erg veel plezeer met dien pap en mam en Ella!
    Dieke knoevel!!!

  • 07 Mei 2014 - 23:55

    Inge Van Oosteren:

    Hoi Sanne, wat ontzettend leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt in Australië!! Wat schrijf jij leuk!! Nog heel veel plezier daar, ook straks met pap mam en Ella. Groetjes van de overbuurtjes, bert , twan en inge.

  • 09 Mei 2014 - 16:39

    Marjo:

    Ha Sanne
    Zo kan ie wel weer. Ik krijg het amper verwerkt wat jij daar allemaal mee maakt. Wat een geweldige belevenissen. Ongelooflijk hoe snel je ook daar een thuisgevoel krijgt samen met al je internationale vrienden.
    Ik vind het bijzonder om zoveel vakantie te combineren met studeren. Maar jij bent een duizendpoot.............
    Wij hebben momenteel nog een paar dagen vakantie en reizen ook van het oosten naar het westen maar wel in een ander perspectief. ( lopen met Jelle van links naar rechts en een rondje Helmond fietsen, gezellig naar de stad in Roermond of Maastricht, een dik ijs eten in Grubbenvorst, terrasje pikken etc).
    Mij hoor je niet klagen,maar vind het wel waanzinng wat je allemaal meemaakt.
    Het weer is wisselend hier,dan schijnt de zon en vervolgens valt het met bakken uit de lucht.
    Op zonnige zaterdagen hoor ik de buren skypen, Bobby komt af en toe op visite en hij is nog geen steek veranderd.
    Wellicht een idee om de schuur af te huren bij Peter en Ine als je terug komt, zodat je daar een avond gaat verzorgen om al je avonturen te presenteren. Ik help wel met opbouwen.
    Nou Sanne ga zo door, de tijd vliegt, knijp af en toe in je arm en realiseer je dat je dit allemaal echt meemaakt.
    Lieve groeten van Charles,Marjo en Siem.

  • 12 Mei 2014 - 12:26

    Oma Lia:

    Sanne, ik ben weer helemaal bij na jouw verhaal!
    Ik hoop dat alles goed met je gaat, ook als je gaat reizen naar bangkok.
    Succes met je studie en veel plezier met je verdere reis.
    Groetjes en tot in augustus, Sanne.
    Liefs oma Lia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Sanne

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 5273

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Study Abroad

Landen bezocht: