First weeks in Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Reijnen - WaarBenJij.nu First weeks in Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne Reijnen - WaarBenJij.nu

First weeks in Australia

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Februari 2014 | Australië, Perth

G'day mates,

Ik ben er eindelijk! Na een jaar lang uitzoeken waar ik naartoe wilde en vele 'changes of plans' ben ik dan toch uiteindelijk aangekomen in Perth in West Australië. En oh, wat is het hier warm, niemand kijkt hier op van 34 graden. Maar het is heerlijk!

Zaterdag 8 februari vertrok onze 20-uur durende vlucht naar Perth. Samen met Kelly stapte ik het vliegtuig naar Dubai, waar we overstapte op een vlucht naar Perth. Door het tijdverschil kwamen we rond half 7 's avonds ongedeerd aan in Perth. Het was nog net licht, maar nog steeds behoorlijk warm.
Op het vliegveld werden we opgewacht door een man van de uni die ons naar ons tijdelijke verblijfadres zou brengen want we hadden allebei nog geen kamer hier. We zouden tijdelijk verblijven op het St. George College, dat zo ongeveer tegenover de universiteit ligt. Het is een soort van studenten wooncomplex waar er voor je wordt gekookt. Eenmaal daar aangekomen was het al donker, maar nog steeds warm. Al snel bleek dat er iets was misgegaan met de boeking van Kelly, dus de eerste nacht heeft Kel gezellig bij mij gelogeerd in een 1 persoonsbed.
De dag erna namen we de bus naar de stad om met Maartje af te spreken, wij zijn de enige 3 meiden uit Nijmegen die nu in Perth studeren. Maartje was hier al een paar dagen, dus ze heeft ons een mini rondleiding gegeven door de stad en uiteindelijk hebben we in het park genoten van het weer. De dagen erna bestonden vooral uit naar het strand gaan, naar de stad gaan, een paar introductie dingetjes op de uni en het zoeken van een kamer. Dit laatste bleek echter niet zo makkelijk te zijn als gedacht. Hoewel iedereen hier je ervan verzekerd dat een huis vinden niet moeilijk is, is dit het wel. Veel huizen liggen ver van de uni af of zijn gewoon veel te duur (maarja, wat is hier niet duur?). We wisten dat we op zaterdag uit onze tijdelijke kamers moesten en ik wilde heel graag iets vinden voor die tijd. Via via hoorde ik dat er nog kamers vrij waren op het St. Catherines College (ook wel St. Caths genoemd), ik heb even getwijfeld of ik het wel moest doen, maar uiteindelijk heb ik de kamer hier genomen en daar ben ik heel blij om. Ik woon nu dus tot eind juni hier, het is een mega groot studenten wooncomplex waar ik en 400 andere studenten een eigen kamer hebben. Zelf koken hoef ik niet, want ik kan iedere morgen, middag en avond naar een buffet. Ik verwachte dat het eten hier op het zelfde niveau zou zijn als menig Turks all-inclusive resort, but boy what was I wrong. Het eten is hier heerlijk; gevarieerd en gezond. Mij hoor je dus niet klagen.Verder organiseren ze ook veel activiteiten en omdat er zoveel mensen zijn ben je nooit alleen. Het is ook recht tegenover de uni, dus dat is ook top. De uni is hier trouwens enorm. Als je van de ene naar de andere kant wil lopen kost dat je minimaal 20 minuten.

Verder zijn we afgelopen week eigenlijk iedere avond de stad in gegaan, iedere keer weer met andere mensen. Zaterdag zijn we naar een bar op het dak geweest midden in de stad, ik vond het geweldig. Overdag vooral veel naar het strand geweest, maar ik heb ook de Zoo bezocht (m'n eerste Kangaroo en Kaola gezien!) en de stad verkent. Wie denkt dat het centrum van Perth groot is, zit helemaal fout. Het zijn eigenlijk maar 2 grote winkelstraten, that's all, maar het is wel een gezellige stad.

Vandaag ben ik samen met Jack, jongen uit London woont hier ook op de college, naar de stad gegaan om onze bankpassen op te halen (mijne was er helaas nog niet), Jack wilde nog even naar de kapper, dus we hebben een echte Australische kapster bezocht die ons allerlei tips gaf over Perth. Daarna terug naar St. Caths om te lunchen en toen naar de uni omdat ik graag een vak wilde ruilen. Nu ga ik hier een vak volgen over de geschiedenis en oorspronkelijke bewoners van Australië, waar je waarschijnlijk ook op fieldtrips gaat naar leipe plaatsen, dus dat lijkt me wel wat. Ik ga vanavond waarschijnlijk naar Catherine's (meisje uit Canada) nieuwe huisje waar ze nu samen met haar vriend woont om een drankje te doen. Pas volgende week maandag beginnen mijn colleges, dus tot nu eigenlijk vooral lekker genoten van het heerlijke weer en de geweldige omgeving.

Ik voel me hier iedere dag meer thuis en ik hou nu al van Australië, iedereen is vriendelijk, relaxed en easy going en zelfs de 'Goon' (Australische wijn) smaakt prima.
So far, So good.

Ik hou jullie op de hoogte.

  • 20 Februari 2014 - 09:58

    Mare:

    Ha sjattie,

    wat hebse toch un zwoar leave doa, haha. Nea, fijn om te hure desse t zo good noa dien zin hebs! Geniet der maar lekker van, veurse t wets is t al veurbie.

    Hiel vuul liefs! xxxx

  • 20 Februari 2014 - 21:59

    Marjo:

    Ha leef buurmaedje

    Ich hub iddere daag gekeke of ich wat van dich kos vinje en jawel, doe bus in de loch.Kreeg net ein berichtje van dien muti.
    Fijn om te huure des ze langzam diene dreij geis vinje en des ze leuke miense ontmoets down under.
    Wat hub ich te vertelle, doe gluifs het neet maar ich gaon bonne verkaupe op carnavals zaoterdig op de parade. Auch nog waal midde op de parade"Wage 2", ein van de leukste plekke in de sjtad.
    Rech veur os t podium en links van os de kroegen.Ich mot dao al om 8 oer sjmorges zeen. De bonne oftewel Venlonaekes geneumd koste €2.20 per sjtuk. Det vinj ich toch behuurlijk aan de pries.
    Het is waal ein paar oer flink werke en de kop derbiej haaije, dus veur mich genne drank toet 1 oer want angers klop de kas neet. Het liek mich waal gezellig.
    Ich mot zegge ich dink dok aan dich, maar ich weit auch des ze dao de tied van dien laeve haes en waat een riekdom des ze det allemaol mei moogs make.
    As het neet zoe ver weg waas kwaam ich ens efkes langs veur eine borrel....................

    Groetjes en x Marjo

  • 22 Februari 2014 - 11:16

    Ans:

    Ha Sanne,

    Heb je gevonden! Fijn om te lezen wat je afgelopen weken al hebt ondernomen.
    Het vak wat je gaat volgen over de geschiedenis van Australie lijkt me wel erg leuk. Nu je daar bent is het ook interessant om daar meer van te weten... en wie weet waar je nog allemaal komt.

    Geniet nog lekker van je vrije tijd voordat je volgende week aan de colleges begint.

    Heel veel groetjes,

    xxx Ans en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Sanne

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 5270

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Augustus 2014

Study Abroad

Landen bezocht: